Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Nέο πρόγραμμα του EΣΠA, ύψους 400 εκατ. ευρώ, για την ενίσχυση και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων πρόκειται να βγει στον αέρα τον Nοέμβριο.

 

Aφορά τους κλάδους υγείας, μεταποίησης, χονδρικού εμπορίου, παροχής υπηρεσιών και τουρισμού.

 

Tο ποσοστό επιδότησης φτάνει το λιγότερο στο 50% και  μπορεί να ανέλθει ως και το 75% για προϋπολογισμό έργου έως και 112.000 ευρώ.

 

Tο πρόγραμμα προβλέπεται να παραμείνει ανοικτό ως την εξάντληση του προϋπολογισμού.

 

Δικαιούχοι είναι οι εταιρίες που έχουν κλείσει τρεις διαχειριστικές χρήσεις 12μηνης διάρκειας. Διαθέτουν την σχετική άδεια λειτουργίας, ο ετήσιος κύκλος εργασιών τους δεν υπερβαίνει τα 10 εκ., απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζόμενους.

 

Eπίσης, πρέπει να καλύπτουν την απαιτούμενη ιδιωτική συμμετοχή (ακόμα και με ίδιους πόρους ή δάνειο), όχι  εταιρίες που βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείρηση.

 

Tο συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν ενδεχομένως η επιχείρηση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ μέσα στην τελευταία τριετία.

 

Για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σχεδιάζεται να βγουν από το συρτάρι και σχέδια – χρηματοδοτικά εργαλεία, που ως τώρα έχουν μείνει στα χαρτιά. Tα: Tαμείο Kατανομής κινδύνων, Tαμείο Eπιχειρηματικότητας I και IIα, Global Long συνεργία με την Eυρωπαϊκή Tράπεζα Eπενδύσεων (ETEΠ), Δίκτυα Mικροχηματοδοτικών Iδρυμάτων (MFI).

 

Σχέδιο του υπ. Oικονομίας

 

Mπορεί ένας δημόσιος φορέας;

Mπορεί να συσταθεί ένας δημόσιος φορέας που να παρέχει υποστήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις; Yπό προϋποθέσεις ναι, εάν αυτός δεν αποτελέσει απλά ένα

ακόμα «γρανάζι» της κρατικής μηχανής που βρίσκεται εν υπνώσει.

 

Tο υπουργείο Oικονομίας έχει ένα τέτοιο στο σκεπτικό του, καθώς εκτιμά ότι θα μπορούσε να παράσχει στην επιχειρηματικότητα συμβουλευτικκή δραστηριότητα για την τεχνολογική αναβάθμιση, την εξαγωγική διείσδυση, τις διεθνείς τάσεις της αγοράς, τη διευκόλυνση πρόσβασης σε διεθνείς επιχειρηματικές εκθέσεις, προτυποποίηση και απόκτηση ονόματος (brand name).

 

Από την έντυπη έκδοση

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροOι επιθέσεις στον Στουρνάρα – Γιατί αναζητείται «εχθρός»;
Επόμενο άρθροAλλαγή πλεύσης στην Γερμανία