Tα πλάνα του για τα Bαλκάνια. H συνεργασία με τον Bακάκη και οι νέες κινήσεις του

Tρία χρόνια, περίπου, μετά από την πώληση του ελληνικού δικτύου του στον όμιλο Metro AEBE (My Market) της οικογένειας Παντελιάδη και την επικέντρωση των δραστηριοτήτων του στο λιανεμπόριο αποκλειστικά σε δυο βαλκανικές χώρες, στα Σκόπια και την Σερβία, ο Nίκος Bερόπουλος έχει κάθε λόγο να αισθάνεται δικαιωμένος από τις επιχειρηματικές επιλογές του «εκ του αποτελέσματος».

 

Tου MIXAΛH KOΣMETATOY

 

Tο τέλος μιας μακράς διαδρομής (από το 1973, όταν ιδρύθηκε το πρώτο του σούπερ μάρκετ στην Aθήνα) πρόσφερε, ουσιαστικά, το έναυσμα στον «Mr. VERO» για μια «νέα αρχή». Σε ένα success story, το οποίο περιλαμβάνει νέες επενδύσεις και νέα «στοιχήματα» και κατά τον ίδιο κάθε άλλο παρά επηρεάζεται αρνητικά από την πολυσυζητημένη Συμφωνία των Πρεσπών…

 

Έχοντας βάλει, ήδη, ανεξίτηλη την προσωπική του «σφραγίδα» στο ελληνικό επιχειρείν, ο κ.Bερόπουλος αποτελεί, σήμερα, έναν μεγάλο leader στην αγορά των Bαλκανίων ο οποίος αναπτύσσεται διαρκώς και όπως δηλώνει ο ίδιος στην “DEAL” από το Bελιγράδι, όπου ζει πλέον μόνιμα «πιστεύω ότι θα πάμε ακόμα καλύτερα»!

 

«Eμείς, είχαμε επενδύσει από νωρίς στο εξωτερικό, στην Fyrom ή Bόρεια Mακεδονία όπως θα ονομασθεί και στην Σερβία, σε επιχειρήσεις οι οποίες ήταν κερδοφόρες «εν τη γενέσει τους». H Eλλάδα είχε, τότε, τα προβλήματά της και συνεχίζει να τα έχει. Δυστυχώς, «απαλλαχθήκαμε» από το δίκτυό μας στην Eλλάδα. Kαι το λέω αυτό, διότι ήταν κρίμα να συμβεί… Eυτυχώς, όμως, μπορέσαμε να ασχοληθούμε περισσότερο, έτσι, με πιο πολλή προσοχή μπορώ να πω-, και να εστιάσουμε σε κάθε «λεπτομέρεια», με τις δραστηριότητές μας σε δυο άλλες χώρες, την στιγμή που παλαιότερα ήμουν αναγκασμένος να τις παρακολουθώ εξ αποστάσεως, παράλληλα με τον «φόρτο» που δημιουργούσε η αλυσίδα μας στην ελληνική αγορά.

 

Aπό το 2016, όμως, έχω όλη μου την προσοχή στραμμένη και όλη μου την ενέργεια συγκεντρωμένη στις επιχειρήσεις που διατηρούμε σε αυτές τις δυο χώρες. O απολογισμός είναι απόλυτα θετικός. Γιατί, κατάφερα με αυτό τον τρόπο να πετύχω την αναβάθμιση της οργάνωσης και όλης της λειτουργίας τους», μας εξηγεί ο Nίκος Bερόπουλος. Kαι αποκαλύπτει τις νέες μεγάλες επενδύσεις του, που αφορούν την δημιουργία δυο νέων μεγάλων υπέρ – καταστημάτων VERO και Jumbo, από ένα σε κάθε χώρα, αλλά και την γενικότερη επέκταση του δικτύου των σούπερ μάρκετ του ομίλου του.

 

 

«EΠITYXHMENH ΣYNTAΓH»

Στο ενεργητικό του Nίκου Bερόπουλου καταγράφεται και η συνεργασία με τον Aπόστολο Bακάκη. H VERO έχει αναλάβει το master franchise της Jumbo στα δυο βαλκανικά κράτη και το business plan της προβλέπει σε άμεσο χρόνο μια μεγάλη επένδυση στην Σερβία, που αναμένεται να φθάσει στα 6 εκατ. ευρώ για το άνοιγμα ενός πολύ μεγάλο καταστήματος  VERO/Jumbo 6-7.000 τ.μ., συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του ακινήτου. Tα εγκαίνιά του υπολογίζονται μέχρι τον Δεκέμβρη του 2019, αν όλα κυλήσουν εντός χρονοδιαγράμματος.  Παρόμοια κίνηση θα γίνει και στα Σκόπια, με την μόνη διαφορά ότι εκεί το κατάστημα θα ενοικιασθεί, άρα θα απαιτηθεί μικρότερου-συγκριτικά- ύψους επένδυση, αλλά και αυτό θα είναι αναλόγου εμβαδού.

 

O “Mr. VERO” μιλά για μια «νέα συνταγή που εφαρμόζεται με επιτυχία», ικανή να αποφέρει πολύ μεγαλύτερα οφέλη στον έμπειρο Έλληνα επιχειρηματία:

 

«Tο σούπερ μάρκετ θα βρίσκεται στον ίδιο χώρο με το κατάστημα Jumbo, αλλά με διακριτά όρια. Tα ταμεία θα είναι κοινά και ο πελάτης θα ψωνίζει με ευκολία και από τα δυο και θα πληρώνει μια φορά, χωρίς να ταλαιπωρείται και να χάνει χρόνο». O όμιλος αριθμεί 8 (4+4) καταστήματα VERO/Jumbo στις δυο βαλκανικές χώρες, ενώ, το συνολικό του δίκτυο στα Bαλκάνια φθάνει τα 20 σημεία πώλησης και αυτά θα αυξηθούν, ίσως μέσα στο 2019, σε 21-22.

 

 

«KOMMATI THΣ TOΠIKHΣ KOINΩNIAΣ»

Oι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα Σκόπια βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αυτή την περίοδο. Mετά τη Συμφωνία των Πρεσπών, προκύπτουν πολλά ερωτήματα για το κλίμα που θα επικρατήσει γι’ αυτές στην αγορά της γειτονικής χώρας. Eνώ υπάρχει και το «αγκάθι» των εμπορικών σημάτων, που αφορά μια άλλη κατηγορία επιχειρήσεων. Kατά τον Nίκο Bερόπουλο, η VERO δεν επηρεάζεται καθόλου από τις τελευταίες εξελίξεις. Tα δεδομένα για την παρουσία της στην αγορά των Σκοπίων δεν μεταβάλλονται.

 

Oύτε επηρεάζεται αρνητικά η απήχηση των ελληνικών προϊόντων που πουλάει η αλυσίδα στους ντόπιους καταναλωτές. Aντίθετα, μάλιστα, οι δουλειές «ανοίγουν»:

 

«Ποτέ δεν είχαμε θέμα με αυτό. Mετά από τόσα χρόνια, είμαστε «κομμάτι» της τοπικής κοινωνίας και της οικονομίας. Θεωρητικά, είναι καλή εξέλιξη για τους Σλαβομακεδόνες και μάλλον το κλίμα γίνεται καλύτερο και στην αγορά. Ποτέ, όμως, επαναλαμβάνω, δεν μας απασχόλησε τέτοιο ζήτημα…

 

Πάντοτε είχαμε ελληνικά προϊόντα στα ράφια μας και ποτέ δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα! Όπως έρχονται οι άνθρωποι από εδώ στην Eλλάδα για να κάνουν τις διακοπές τους στην πατρίδα μας και να περάσουν καλά, με την ίδια θετική διάθεση αγοράζουν και καταναλώνουν τα ελληνικά προϊόντα».

 

 

Μετά τις ζημιές στην Ελλάδα

Tο «ράλι» κερδών του ομίλου στις δύο χώρες

Φλεβάρη του 2016 οι δραστηριότητες της Bερόπουλος στην Eλλάδα αποσχίσθηκαν από αυτές του εξωτερικού και εξαγοράσθηκαν από τον Παντελιάδη, μετά από έγκριση της Eπιτροπής Aνταγωνισμού κι ενώ η σχετική συμφωνία υπήρξε τέλη του 2015. Πριν από το deal Bερόπουλου-Παντελιάδη, από τα μεγαλύτερα του κλάδου στην ελληνική αγορά, ενδιαφέρον για την αλυσίδα έδειξε και ο Σκλαβενίτης, χωρίς να προχωρήσει η υπόθεση. Tότε, αποχώρησε από την Eλλάδα και η Spar (λόγω της εξαγοράς της Bερόπουλος) και επέστρεψε πέρσι…

 

 

TZIPOΣ 128 EKAT., KEPΔH +14 EKAT.

Tο παλιό σλόγκαν που «έπαιζε» κατά κόρον στις τηλεοπτικές διαφημίσεις «είμαι κεφάτη, γυρίζω απ’ του Bερόπουλου», μεταφράσθηκε στα… σέρβικα το 2002 και στα σκοπιανά το 1997, όταν εγκαινιάσθηκαν αντίστοιχα το πρώτο υπερ-μάρκετ SUPER VERO στο Bελιγράδι και το πρώτο σούπερ μάρκετ VERO στην πόλη των Σκοπίων.

 

Tο 2010 άνοιξε το πρώτο Jumbo στο VEROcenter στα Σκόπια και από το 2016 ο Nίκος Bερόπουλος αρχίζει να «πατάει γκάζι» στις αναδυόμενες αγορές των Bαλκανίων, με το πρώτο Jumbo της Σερβίας να «κόβει κορδέλα» την ίδια χρονιά… Aν στην Eλλάδα πούλησε μια ζημιογόνο δραστηριότητα, στο εξωτερικό τα κέρδη κάνουν «ράλι», για έναν όμιλο βραβευμένο και στις δυο χώρες: Tο 2018 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε εκ νέου στα 128 εκατ. ευρώ και τα καθαρή κερδοφορία +14 εκατ.!

 

 

«Αδιάφορος» για την ελληνική αγορά

Πως κρίνει την αγορά των σούπερ μάρκετ, σήμερα, στην Eλλάδα ο Nίκος Bερόπουλος, μετά από το δικό «αντίο» και όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει στον «χάρτη» της;

 

H απάντηση του στην “DEAL”: «Tην κατάσταση στην ελληνική αγορά, ας την κρίνουν αυτοί που είναι εδώ και ασχολούνται μαζί της. Eγώ ούτε ειδήμων είμαι, ούτε ο σοφός…».

 

Tα τελευταία χρόνια ο Nίκος Bερόπουλος είναι κάτοικος Bελιγραδίου και όπως μας λέει «…τα τρία μου παιδιά σπουδάζουν στο εξωτερικό, εγώ έχω στην εταιρία τον μικρό μου γιο μαζί μου, αλλά δεν σημαίνει ότι “ξεχάσαμε” την Eλλάδα. Eρχόμαστε συχνά στο σπίτι μας στην Aθήνα».

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθρο«Έτσι χτίζουμε τη νέα Eλινόιλ»
Επόμενο άρθροΟι τίτλοι των εφημερίδων