O Ρόμπερτ Ρέις, οικοδεσπότης της ραδιοφωνικής εκπομπής «The CEO Show» έχει πάρει συνεντεύξεις τα τελευταία 15 χρόνια σε περισσότερους από 1.000 κορυφαίους διευθύνοντες συμβούλους στον κόσμο.

Όπως αναφέρει στο cnbc, αυτοί οι ηγέτες προέρχονται όλοι από διαφορετικά υπόβαθρα και έχουν διοικήσει πολύ διαφορετικές εταιρείες, από την Procter & Gamble μέχρι την Dunkin’ Brands και την LinkedIn.

Όλοι όμως έχουν κοινά χαρακτηριστικά, καθώς οι πιο επιτυχημένοι υπάλληλποι κάνουν τέσσερα βασικά πράγματα που τους βοηθούν να μεταμορφώσουν τόσο την εταιρεία τους όσο και τον εαυτό τους.

Αυτά τα 4 πράγματα είναι τα εξής που πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει CEO

1. Αναλαμβάνουν εργασίες που κανείς άλλος δεν θέλει

Ο Robert Sanchez έγινε CEO της Ryder System, μιας εταιρείας μεταφορών και λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, το 2013.

Ο Sanchez, ο οποίος εργάζεται στην εταιρεία για σχεδόν 30 χρόνια, αποδίδει την επιτυχία του στον ενθουσιασμό του να μπαίνει σε διάφορα έργα, ακόμη και αν αυτά ήταν εκτός των άμεσων δεξιοτήτων του. Αυτό τον έκανε να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους συναδέλφους του.

«Πάντα αναλάμβανα νέες αποστολές», μου είπε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής μας. «Έγινα γνωστός ως ο «λύτης των προβλημάτων» και μου δίνονταν όλο και περισσότερες ευκαιρίες για την εξέλιξη της καριέρας μου».

Η Lori Fouche, η οποία διετέλεσε διευθύνουσα σύμβουλος στην Fireman’s Fund Insurance Company και στην Prudential Group Insurance, έχει παρόμοια φιλοσοφία: «Επιλέγω πάντα το πιο δύσκολο έργο», είπε.

 2. Μαθαίνουν και εφαρμόζουν γνώσεις από άλλους κλάδους

Ο διευθύνων σύμβουλος της Whole Foods, John Mackey, συμφωνεί ότι η περιέργεια είναι ένα πολύτιμο χαρακτηριστικό. Ακόμη και αν δεν αφορά άμεσα τον δικό του κλάδο, είπε: «Προσπαθώ να μαθαίνω από κάθε κατάσταση ή πρόσωπο που συναντώ».

Ο Bill Roedy έχτισε από το μηδέν την MTV International κατά τη διάρκεια της θητείας του ως διευθύνων σύμβουλος. Είπε ότι η εκπαίδευσή του από το West Point και η θητεία του ως αξιωματικός του πυροβολικού αεράμυνας τον βοήθησαν να καταλάβει πώς να συγκροτήσει μικρές, αφοσιωμένες ομάδες που θα μπορούσαν να πάνε σε νέες χώρες και να αναπτύξουν την παρουσία του MTV.

Η καλύτερη μου συμβουλή είναι να κρατάτε μια λίστα με κάθε σπουδαία εμπειρία πελάτη που έχετε. Προσδιορίστε τι σας εντυπωσίασε περισσότερο. Ρωτήστε τον εαυτό σας: «Πώς μπορώ να το εφαρμόσω αυτό στην τρέχουσα εργασία μου και στον κλάδο μου;».

3. Ακούνε

Η επιτυχής συνεργασία είναι αδύνατη αν όλοι οι εμπλεκόμενοι δεν ξέρουν πώς να… ακούνε.

Ο στρατηγός Joe Robles είναι ο συνταξιούχος διευθύνων σύμβουλος της USAA, μιας από τις κορυφαίες εταιρείες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της Αμερικής.

«Στο στρατό μαθαίνεις πώς να ακούς πραγματικά», δήλωσε. «Επίτηδες δεν σας αφήνουν να μιλάτε ταυτόχρονα στον ασύρματο, γιατί κόβετε ο ένας τον άλλον».

Αυτό που ξεκίνησε ως τακτική ανάγκη τον έκανε καλύτερο ηγέτη.

«Αν και δεν μπορείς να ελέγξεις έναν διακόπτη, αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να το μετατρέψεις σε εμπειρία μάθησης», πρόσθεσε.

4. Αντί να παρουσιάζουν απλώς ένα πρόβλημα, βρίσκουν και λύσεις

Κάθε διευθύνων σύμβουλος με τον οποίο μίλησα έχει βιώσει αυτό το σενάριο: Ένας υπάλληλος έρχεται σε αυτούς με ένα πρόβλημα και τους ρωτάει πώς θα πρέπει να το λύσουν.

Οι ηγέτες εκτιμούν τις λύσεις. Αντί απλώς να παρουσιάσετε ένα πρόβλημα, πείτε: «Έχουμε αυτό το πρόβλημα, αλλά το σκέφτηκα και ορίστε τι νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε για να το διορθώσουμε. Όταν αναλαμβάνετε νέες εργασίες, μαθαίνετε από άλλους κλάδους και εξασκείστε στην ενεργητική ακρόαση, θα γίνετε καλύτεροι και ταχύτεροι στην επίλυση προβλημάτων».

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΟλική ρήξη χιαστού ο Αϊτόρ, εκτός δράσης για έξι μήνες
Επόμενο άρθροΚανδαράκη για 12χρονη: Βαθύ το τραύμα που την έχει σημαδέψει – Καλείται να αναγνωρίσει τους κακοποιητές της