Ο πρόεδρος της Toyota Motor, Akio Toyoda έλαβε συνολικό πακέτο αποζημίωσης 999 εκατομμυρίων γιεν (6,90 εκατομμυρίων δολαρίων) το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, αυξημένο κατά 46% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα 735 εκατομμύρια γιεν από τα 999 εκατομμύρια προήλθαν από δικαιώματα προαίρεσης αγοράς μετοχών.

Το ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεων Jiji Press ανέφερε ότι αυτό ήταν το υψηλότερο ποσοστό στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

O Άκιο, και εγγονός του ιδρυτή Κιιτσίρο, κάθισε στην καρέκλα του προέδρου της εταιρείας τον Ιούλιο του 2009.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του κατάφερε να περάσει την Toyota μέσα από πολλές και διαφορετικές φουρτούνες, όπως την οικονομική κρίση του 2009, το σκάνδαλο ανακλήσεων της ίδιας περιόδου και τον σεισμό του 2011 στην Ιαπωνία.

Στα τέλη Ιανουαρίου η αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, σε μια αιφνιδιαστική αναδιάρθρωση, ανακοίνωσε ότι ο 53χρονος Κότζι Σάτο αναλαμβάνει τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας.

Κατόπιν αυτού η τρίτη γενιά της οικογένειας, ο Άκιο Τογιόντα,ανέλαβε από την 1η Απριλίου τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου.

Οικογενειακή υπόθεση

Ο πατέρας του Shoichiro Toyoda κράτησε τα ηνία της Toyota, τις δεκαετίες του 1980 και του ’90.

Είναι γνωστός ως χαρισματικός ηγέτης, έχοντας καθοδηγήσει την ομάδα μέσα από ένα σκάνδαλο ποιοτικού ελέγχου που τον οδήγησε να ζητήσει συγγνώμη ενώπιον του Κογκρέσου των ΗΠΑ και το χάος της αλυσίδας εφοδιασμού που προκλήθηκε από τον σεισμό και το τσουνάμι της Ιαπωνίας το 2011.

Πιο πρόσφατα, εργάστηκε για να ενισχύσει τις φιλοδοξίες της Toyota στον βασικό τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εταιρεία ήταν πρωτοπόρος στα υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά ορισμένοι επικριτές λένε ότι άργησε να κάνει τη στροφή προς κινητήρες με μπαταρία, ακόμη και όταν η ζήτηση για αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών ρύπων είχε αυξηθεί σημαντικά.

Τον Δεκέμβριο του 2021, η Toyota αύξησε τον στόχο της για πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατά 75% και είπε ότι σχεδίαζε να κυκλοφορήσει 30 ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Το παιδικό όνειρο

Γεννημένος στην πόλη Nagoya όπου εδρεύει η Toyota, ως παιδί ο Toyoda ήθελε να γίνει οδηγός ταξί.

Είναι παθιασμένος οπαδός του μηχανοκίνητου αθλητισμού και έχει συμμετάσχει ακόμη και ο ίδιος σε αγώνες — χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο «Morizo», για να μην τραβήξει την προσοχή από την καθημερινή του δουλειά ως διευθύνων σύμβουλος.

Αν και οι Toyoda πλέον κατέχουν μόνο ένα μικρό ποσοστό των μετοχών της Toyota, αρκετές θυγατρικές διοικούνται από μέλη της οικογένειας σε ένα περίπλοκο σύστημα πολλαπλής ιδιοκτησίας.

Τον Νοέμβριο, η Toyota άφησε αμετάβλητη την ετήσια πρόβλεψη των καθαρών κερδών της, καθώς το ασθενέστερο γιεν αντιστάθμισε την παγκόσμια έλλειψη τσιπ και τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας που την ανάγκασαν επανειλημμένα να μειώσει τους στόχους παραγωγής.

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΣτην ένατη θέση η Κατερίνα Στεφανίδη και η Ελίνα Τζένγκο
Επόμενο άρθροΚ. Αγοραστός για Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub: «Δίνουμε τη δυνατότητα σε νέους επιστήμονες να βρουν δουλειά στη Θεσσαλία»