Το Κέντρο Πολιτισμού ”Ιωλκός”, σε συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, του Γυμνασίου Ιωλκού, του Δημοτικού Σχολείου Ιωλκού και του 26ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα ”Σχολικός εκφοβισμός και πρακτικές αντιμετώπισής του”, την ερχόμενη Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, στις 6 το απόγευμα, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου Ιωλκού ( Ανωμαλιά- Αγ. Ονούφριος Βόλου).
Ομιλήτριες της εκδήλωσης θα είναι οι ψυχολόγοι, Χρύσα Λεϊμονή και Ερασμία Γκουζή (ψυχολόγος του Γυμνασίου Ιωλκού), ενώ το συντονισμό της εκδήλωσης θα έχει η Δ/ντρια του Γυμνασίου Ιωλκού Ευαγγελία Μπαλαμώτη.
Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί σε διεθνές επίπεδο ένα ανησυχητικό φαινόμενο με σοβαρές επιπτώσεις κι επηρεάζει ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών και εφήβων στα σχολεία της Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, με στόχο να προκληθεί φόβος, πόνος ή αναστάτωση. Σήμερα το φαινόμενο αυτό τείνει να γίνει μάστιγα σε πολλές σχολικές μονάδες της χώρας μας, φαινόμενο που έχει σημειώσει αύξηση σε σχέση με τη προηγούμενη σχολική χρονιά και συνδέεται, με τη φτώχεια και τις ανισότητες, σε περιόδους κρίσης και οικονομικής ύφεσης.
Αυτά είναι συμπεράσματα στα οποία κατέληξε σχετική έρευνα του Χαμόγελου του Παιδιού από την οποία προέκυψε ότι 1 στα 3 παιδιά σε όλη την χώρα, τη σχολική χρονιά που διανύουμε, δηλώνει ότι έχει δεχθεί εκφοβισμό. Έρευνες επίσης υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που ασκούν εκφοβισμό, έχουν αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάζουν κι άλλες μορφές αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως κλοπές, βανδαλισμούς κ.ά. Επίσης υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ εκφοβιστικής συμπεριφοράς στο σχολείο κι εγκληματικότητας σε μεγαλύτερες ηλικίες. Ενώ τα παιδιά-θύτες, αυτά που υφίστανται τον εκφοβισμό και τη βία, βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο να διακόψουν τη σχολική φοίτηση και ν’ απομακρυνθούν από το σπίτι.
Οι παρεμβάσεις που αποσκοπούν στη μείωση του σχολικού εκφοβισμού επιβάλλεται να είναι ολιστικές και να συμπεριλαμβάνουν την οικογένεια, τα παιδιά, το σχολείο και την κοινότητα. Η πολιτική για την αντιμετώπιση του φαινομένου πρέπει να στοχεύει, στην πρόληψη και στη διαχείριση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς, ενώ η παρουσία ειδικών επιστημόνων, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, μέσα στα σχολεία, είναι επιτακτική ανάγκη, για την επίλυση παρόμοιων προβλημάτων.

Προηγούμενο άρθροΓραφεία Ταυτοτήτων: Σε ποια Αστυνομικά Τμήματα διευρύνεται το ωράριο από 19 Μαρτίου
Επόμενο άρθροΝτόμινο εξελίξεων από το «Newsletter Gate» – Εγείρονται νομικές ευθύνες για τη διαρροή