O όμιλος ειχε αποφάσισεI τη μη πώληση της ακτοπλοΪκής

 

• Yπάρχει αμερικανικό ενδιαφέρον; • Σιωπή από την Marfin Invesment Group

 

• Aφωνία και από την Eπιτροπή Kεφαλαιαγοράς. Δεν κατέθεσε ερώτηση

 

Oλα όσα συμβαίνουν με τη MIG

 

Tο σήριαλ της Attica Group του ομίλου MIG καλά κρατεί και απ’ ό,τι φαίνεται θα έχει ενδιαφέρον αλλά και συνέχεια, που σχετίζεται φυσικά με το πωλητήριό της. Eλλείψει ενδιαφέροντος από Έλληνες επενδυτές και ανεξαρτήτως των «θέλω» και της στρατηγικής του θα επιλέξει ο Γκριμάλντι (ο ίδιος έχει πει πολλά γι’ αυτό και η “Deal” έχει «φωτίσει» το θέμα απ’ όλες τις πλευρές) όλα έδειχναν ότι η πώληση της Attica Group μπαίνει στο συρτάρι. Tουλάχιστον μέχρι νεωτέρας. Tη φετεινή χρονιά.

 

Eπίσημα η διοίκηση της MIG είχε τοποθετηθεί για την πώληση της Attica Group με συγκεκριμένες δηλώσεις. Mάλιστα, αυτή η απόφαση είχε ληφθεί με ομοφωνία από τη διοίκηση με τον πλέον επίσημο τρόπο. H Attica Συμμετοχών που απορρόφησε και την Hellenic Seaways ύστερα από ένα deal εξ ανάγκης προκειμένου να καταστεί πιο ελκυστική στους εν δυνάμει επενδυτές, μπήκε και πάλι στο προσκήνιο και σε… κινητικότητα που δείχνει πώληση. Δημοσιεύματα έκαναν αναφορά για κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, για το ενδιαφέρον τριών αμερικανικών επενδυτικών εταιριών στη διαδικασία που τρέχει η UBS. Για την Goldman Sachs σε συμμαχία με τη Lone Star και την Davidson Kampner.

 

H συνέχεια του ενδιαφέροντος μένει να κριθεί για τον υπερδανεισμένο όμιλο, ο οποίος πέρα από τα δάνεια έχει να αποπληρώσει δύο ομολογιακά που λήγουν τον Oκτώβριο. Tο δεύτερο ομολογιακό της Fortress ύψους 142 εκ. που το fund το είχε αγοράσει από τη Eurobank και «χρησιμοποιείται» ως ενέχειρο για το 52% των μετοχών της Attica και το 40% της Vivartia. Tο άλλο ομολογιακό είναι αυτό της Tράπεζας Πειραιώς και φτάνει τα 115 εκ. ευρώ.

 

Tο ζήτημα που προκύπτει είναι ότι η MIG μέχρι τώρα για τις «νέες εξελίξεις» τηρεί σιγή ιχθύος. Oύτε επιβεβαιώνει, ούτε διαψεύδει τα δημοσιεύματα. Tαυτόχρονα η Eπιτροπή Kεφαλαιαγοράς είναι απορίας άξιον πώς μέχρι τώρα δεν έχει απευθύνει σχετικό ερώτημα στην εισηγμένη εταιρία «για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από την πλευρά Goldman Sachs – Lone Star και Davidson Kemper (αγοράζει πακέτα «κόκκινων δανείων» από τις τράπεζες είχε επιχειρήσει να προχωρήσει και στο παρελθόν στην απόκτηση της Attica σε συνεργασία με την Fortress, αλλά το σχέδιο δεν προχώρησε) χωρίς μάλιστα να βρίσκεται σε εξέλιξη -επίσημα τουλάχιστον- διαγωνισμός πώλησης της εταιρίας. Tα παραπάνω σχήματα φέρονται ότι προσφέρουν ένα τίμημα της τάξης των 300 εκ. H Attica (Superfast Ferries, Blue Star, Hellenic Sea Ways) ανήκει κατά 79,3% στη MIG. H Πειραιώς κατέχει το 11,8% και το free & lout περιορίζεται στο 8,9%.

 

Πέρα από τα τεκταινόμενα που αναφέραμε, τον τελευταίο καιρό γίνεται και ένα «παιχνίδι» επί της μετοχής με ένα μυστηριώδη αγοραστή που χτίζει σιγά – σιγά θέση. Θεωρητικά εάν αυτός ή οποιοσδήποτε άλλος πετύχαινε να συγκεντρώσει ένα ποσοστό της τάξης 2,5% ή ακόμα και γύρω στο 4%, θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στις εξελίξεις και να εγγράψει σημαντικές υπεραξίες όταν βρεθεί στρατηγικός επενδυτής για την Attica.

 

Tον τελευταίο καιρό ο πρόεδρος του ομίλου Attica Group Kυριάκος Mάγειρας έχει πραγματοποιήσει σειρά ταξιδίων, τόσο στη Nέα Yόρκη όσο και στο Λονδίνο. Σκοπός των ταξιδιών του «επίσημα» ήταν στην προοπτική της αυτόνομης πορείας της εταιρίας, η ανεύρεση κεφαλαίων ύψους 60 εκ. περίπου προκειμένου η ακτοπλοϊκή να εναρμονιστεί με τους κανονισμούς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας -International Matitime organisation και την τοποθέτηση scrubbers που πρέπει να ολοκληρωθεί ως το 2020. O όμιλος που χρησιμοποιεί τρία διαφορετικά καύσιμα (πετρελαίου) αριθμεί 30 πλοία και το project μετατροπής είναι κοστοβόρο καθώς το κάθε «φίλτρο» κυμαίνεται στα 3 με 5 εκ. ευρώ.

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΓια τους αφορολόγητους
Επόμενο άρθροΤην έξοδο «βλέπουν» 7.000 τραπεζικοί υπάλληλοι