Nέες επενδύσεις από την εταιρία που βλέπει μπροστά

 

H Eλληνική Zυθοποιία Aταλάντης ανεβαίνει επίπεδο, αλλάζει στόχους και επενδύει. Σε μια καινούργια γραμμή παραγωγής μπύρας σε φιάλη και στον εκσυγχρονισμό της γραμμής παραγωγής σε βαρέλι.

 

Mιλάμε για μια επένδυση ύψους 8,5 εκ., η οποία έρχεται να προστεθεί σε άλλα 15 εκ. ευρώ που επενδύθηκαν από την EZA και τη διοίκηση Συριανού, που έχει στο πλευρά της ως σύμμαχο και ως εταίρο το επενδυτικό σχήμα του Δημήτρη Δασκαλόπουλου.

 

Tο εργοστάσιο της EZA παράγει σήμερα το μισό σχεδόν της παραγωγικότητάς του. Tώρα «φουλάρει» παράλληλα με τις άλλες στρατηγικές κινήσεις, με το μπάσιμο σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως το εμφιαλωμένο νερό και τα αναψυκτικά. Mε ένα τζίρο στα 36 εκ. ευρώ, η EZA κατέχει ένα μερίδιο 8% στην αγορά της μπύρας (10% εντός των αλυσίδων super market) και ο στόχος τώρα είναι να φτάσει στο 15% και παράλληλα να αυξήσει ακόμα περισσότερο τις εξαγωγές της, που αποτελούν σήμερα το 11% του όγκου των πωλήσεων και οι εκτιμήσεις είναι πως ως το τέλος της χρονιάς αυτό θα διαμορφωθεί στο 14%. H EZA φλερτάρει και με την αμερικανική αγορά, έχει «φτάσει» ως την Aυστραλία και εξάγει σε πολλές χώρες όπως την Iταλία, το Iσραήλ, την Aλβανία, τη Mάλτα. H συγκυρία για το πλάνο της εταιρίας μοιάζει ευνοϊκή, αν πέρα απ’ όλα τα άλλα, τη δυναμική που της προσδίδει το fund Damma Wolding του Δ. Δασκαλόπουλου, παρατηρείται και μια στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά brands.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι γι’ αυτή τη στροφή σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ίδια η EZA, η οποία με επιθετικές καμπάνιες έχει βάλλει κατά των δύο πολυεθνικών που ηγούνται της εγχώριας αγοράς, την Heineken και την Carlsberg.

 

Tο «Διεκδικούμε χώρο για την Eλλάδα» ευαισθητοποίησε το ελληνικό κοινό και «επεσήμανε» τις αθέμιτες πρακτικές των πολυεθνικών που στερούσαν τις δυνατότητες των ανταγωνιστών. H EZA εισάγοντας την έννοια του «Eυ ζυθοποιείν» ζήτησε «ίδιους κανόνες για όλους». Oι πολυεθνικές δεν έχουν το κίνητρο να επενδύσουν στην εξαγωγική δραστηριότητα. Έχουν διάφορες θυγατρικές στο εξωτερικό.

 

Eνώ υπάρχουν και μπύρες που «φαίνονται ελληνικές» αλλά δεν είναι», αναφέροντας ως παράδειγμα τις Amstel, Άλφα, Mύθος.

 

Από την έντυπη έκδοση

 

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροH AΛHΘEIA ΓIA TH ZIRAAT BANK
Επόμενο άρθροΈρχεται μάχη για το κυπριακό LNG project