Μείωση της τάξεως του 6.8% σημείωσε η πληρότητα στα αθηναϊκά ξενοδοχεία το α΄τρίμηνο 2019. Την ίδια πορεία ακολούθησε και το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και με μηδενική αλλαγή (0.0%) στη Μέση Τιμή Δωματίου.

 

Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) και GBR Consulting και τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, το α’ τρίμηνο του 2019 ‘έκλεισε’ αρνητικά και ανά μήνα, κάτι που όπως επισημαίνει η σχετική ανακοίνωση, επιβεβαιώνει όσα είχαμε εγκαίρως επισημάνει για «’προειδοποιητικά’ σημάδια ανατροπής του θετικού κλίματος», που δηλώνουν «την απαρχή μιας ακόμα ‘προβληματικής’ εποχής για την Αθήνα».

 

Πιο συγκεκριμένα, ο Ιανουάριος 2019 ‘έκλεισε’, ως γνωστόν, με πτώση της τάξης του -8.7% στην πληρότητα, του -1.6% στη μέση τιμή δωματίου και -10.2% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar), ο Φεβρουάριος με -1.9%, +1.8% και -0.1% αντίστοιχα και ο Μάρτιος με -9.1%, -0.1% και -9.2% αντίστοιχα – έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018.

 

Όπως επισημαίνεται η πολιτεία και η τουριστική ηγεσία οφείλουν να δουν σοβαρά το μείζον ζήτημα της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα καθώς τώρα είναι η εποχή που διαμορφώνονται τα νέα δεδομένα για τους αστικούς τουριστικούς προορισμούς και τώρα μπαίνουν τα θεμέλια μιας καινούργιας εποχής για τον κοινωνικό και τουριστικό ιστό της πόλης μας.

 

Από πλευράς της αθηναϊκής ξενοδοχίας, η οποία σταθερά επιβαρύνεται με πλήθος αυστηρών προδιαγραφών λειτουργίας των επιχειρήσεων, με πλήθος φόρων, εισφορών τακτικών και εκτάκτων κ.λπ., εκτιμούμε πως τα σημάδια πτώσης σε τιμές και έσοδα των ξενοδοχείων -που κατά περίπτωση ξεπερνούν το 30% ή και 40%- δεν αποτελούν καλή αρχή, όχι μόνο για το 2019, αλλά και για το μέλλον. Η δε άνιση μεταχείριση μεταξύ ξενοδοχείων και λοιπών τουριστικών καταλυμάτων (παράνομων, ημιπαράνομων ή ‘νέου τύπου’), αφενός έχει αποκτήσει προκλητικές διαστάσεις, αφετέρου προσθέτει σειρά νέων προβλημάτων (ασφάλειας, εργασίας και απασχόλησης, προδιαγραφών λειτουργίας κλπ.) στην ήδη επιβαρυμένη καθημερινότητα μας.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΧαμηλές πτήσεις προς την ανάπτυξη βλέπει ο ΙΟΒΕ
Επόμενο άρθροΟριακή αύξηση πωλήσεων το α’ τρίμηνο