Εκεί όπου όλα τα στοιχεία έδειχναν ομαλοποίηση και νηνεμία μετά τα μεγάλα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία και τα lockdown, μια νέα «καταιγίδα» φαίνεται πως απειλεί τις ναυτιλιακές εταιρείες και το θαλάσσιο εμπόριο. Αυτή τη φορά οι κινητοποιήσεις εργαζομένων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ οδηγούν σε νέα συμφόρηση και απειλούν την ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα.

Οι ενέργειες της International Longshore and Warehouse Union, ουσιαστικά έχουν παραλύσει τις μεταφορές σε λιμάνια όπως το Λος Αντζελες, το Λονγκ Μπιτς και το Σιάτλ, ενώ οι συνέπειες έχουν μεταπηδήσει και στους εμπορικούς σιδηρόδρομους.

Οπως τονίζουν αναλυτές, η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ρευστή κατά μήκος της ακτογραμμής και τα δεδομένα αλλάζουν κάθε ώρα. Το Σάββατο ένας σημαντικός αριθμός πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχημάτιζε ουρές στο πολυσύχναστο Οκλαντ, ενώ τα λιμάνια του Σιάτλ και της Τακόμα φαίνεται πως είναι έτοιμα να μπλοκάρουν.

Λίγο πιο νότια, η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο «χαλαρή» στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο Λος Αντζελες και στο Λονγκ Μπιτς, ωστόσο τα σύννεφα της αβεβαιότητας πυκνώνουν στο Σαν Πέδρο, καθώς πολλά δεξαμενόπλοια κατευθύνονται προς τη νότια Καλιφόρνια.

Οι συνέπειες των κινητοποιήσεων δεν είναι πλήρως ορατές, την ώρα που συμπληρώνεται μια εβδομάδα από τότε που τα μέλη του συνδικάτου αποφάσισαν να απεργήσουν σε πολλούς τερματικούς σταθμούς σε όλη τη δυτική ακτή των ΗΠΑ μετά τις πολύμηνες και αδιέξοδες διαπραγματεύσεις για τους μισθούς των εργαζομένων.

Η κατάσταση, μάλιστα, ενδέχεται να επιδεινωθεί εάν γίνει πραγματικότητα η προαναγγελθείσα απόφαση για 72ωρη απεργία στα λιμάνια του Βανκούβερ και του Πρινς Ρούπερτ.

Ο αντιπρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής, Jonathan Gold, εκφράζει την ανησυχία του για τις συνεχιζόμενες διακοπές στα λιμάνια, επισημαίνοντας πως «εάν οι εργαζόμενοι και η διοίκηση δεν καταφέρουν να καταλήξουν σε συμφωνία και να λειτουργήσουν ομαλά και αποτελεσματικά, οι λιανέμποροι δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να συνεχίζουν να μεταφέρουν το φορτίο τους στην ανατολική ακτή και στον Κόλπο του Μεξικού».

Οι σιδηρόδρομοι

Την ίδια ώρα, η Ενωση Αμερικανικών Σιδηροδρόμων (AAR) δημοσίευσε τα τελευταία στοιχεία από τη σιδηροδρομική κίνηση στις ΗΠΑ για την εβδομάδα που έληξε το περασμένο Σάββατο. «Τα προβλήματα ξεκίνησαν στο λιμάνι του Οκλαντ, το οποίο έκλεισε πλήρως. Χωρίς μια συγκεκριμένη λύση ενόψει, έλλειψη αξιόπιστης επικοινωνίας από οποιοδήποτε μέρος, οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να παραμείνουν σε επαγρύπνηση, καθώς η κατάσταση παραμένει εξαιρετικά ρευστή», επισημαίνει η (AAR).

Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Jefferies, πολλές εταιρείες συζητούν όλο και περισσότερο για υψηλότερες επιβαρύνσεις στα φορτία που προορίζονται για τη δυτική ακτή, ειδικά καθώς η επαναδρομολόγηση προς τα ανατολικά μέσω της Διώρυγας του Παναμά ή της Διώρυγας του Σουέζ αυξάνει την υλικοτεχνική πολυπλοκότητα.

Οποιαδήποτε συμφόρηση στη δυτική ακτή των ΗΠΑ θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε τρεις έως τέσσερις εβδομάδες, εξηγεί από την πλευρά του ο Andy Lane, συνεργάτης της συμβουλευτικής CTI Consultancy. «Τότε είναι πιθανό να δείτε απότομη αύξηση των ναύλων, καθώς τα πλοία δεν θα μπορούν να επιστρέψουν εγκαίρως στην Ασία», σημειώνει.

Τέλος, καθώς οι επαγγελματικές ενώσεις εμπόρων ζητούν την άμεση παρέμβαση της διοίκησης Μπάιντεν, μια έκθεση από την αμερικανική εταιρεία logistics ASF, αναφέρει πως «δυστυχώς, η αλυσίδα εφοδιασμού είναι ακατάστατη», λέγοντας στους πελάτες της να εξετάσουν όλες τις εναλλακτικές δρομολογήσεις, προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΈτοιμος για… υπογραφές με την Άστον Βίλα ο Μόντσι, προς συμβιβασμό με τη Σεβίλλη
Επόμενο άρθροΒόλος: Κρατείται ο Αφγανός που μετέφερε Σύριους πρόσφυγες